Paradise!

21 december 2015 - Aitutaki, Cookeilanden

Ik ben ondertussen al weer een paar dagen in paradise. De eerste dagen op de Cook Islands was ik op Rarotonga, het grootste eiland. Dat heeft alsnog maar een omtrek van 30 km, dus veel stelt het allemaal niet voor. Er is dan ook niet veel te doen en ik breng mn dagen door op het strand en in het water. Het is ook erg rustig hier, het is niet het hoogseizoen voor toeristen dus er zijn vooral locals en hun familie uit Nieuw Zeeland die hier komt om kerst te vieren. Mn telefoon werkt nauwelijks en internet is ontzettend duur, dus ik ben echt heel ver weg voor mn gevoel. Het is ontzettend mooi hier, echt het ideale tropische eilandje. Als je vanaf het strand gaat snorkelen zie je supermooie tropische vissen, het water is helder en postcard perfect blauw en meestal schijnt de zon. Het is wel weer even wennen aan de tropische hitte, inclusief kakkerlakken, muggen en andere beestjes. Ik heb al mn eigen kokosnoot opengemaakt en gegeten, supercool! Er zijn hier ook heel veel zeekomkommers, daar halen ze soort van de ingewanden uit, het ziet er uit als spaghetti maar ik heb het toch maar niet geprobeerd. Gisteren heb ik een van de paar bergen op Rarotonga beklommen, eerst een supermoeilijk pad door de jungle en daarna met touwen de berg op geklommen. Helaas waren er ook nog eens wolken toen ik op de top was, maar ik ben al supertrots dat ik helemaal heel boven en weer beneden ben gekomen.
Nu ben ik voor een paar dagen  op Aitutaki, nog kleiner en mooier dan Rarotonga. Vandaag ben ik het eiland aan het verkennen op de fiets en aangezien ik al bijna alles heb gezien ga ik straks weer lekker snorkelen en op het strand liggen.
Mn kostbare internet is bijna op, dus ik moet helaas stoppen. Ik heb nog veel meer avonturen beleefd hier, maar dat volgt later. Ik ga weer verder met mn eigen Expeditie Robinson!

Kus!

Van reisblog naar fotoboek