Scary!!!

1 november 2016 - Rarotonga, Cookeilanden

Hiii allemaal!
Het is even geleden dat ik een update scheef en er is veel gebeurd op dit doorgaans saaie eilandje. Ik begin maar meteen met het meest spannende: de ergste misdaad sinds ontzettend lang hier. Een gevangene is ontsnapt uit de gevangenis, heeft twee mensen dood geschoten en na een dag op de vlucht zijn geweest heeft hij zichzelf ook gedood. Niemand hier kan zich herinneren dat er ooit zoiets is gebeurd. De gevangenen hier zijn overdag ergens aan het werk, dus het is normaal dat ze niet de hele dag in de gevangenis zitten. Ontsnappen was dus ook niet echt moeilijk. Het was best eng, want we waren aan het eten op de night market en iemand kreeg een sms'je dat er op het eiland iemand met een geweer rondliep. Omdat er nergens politie te bekennen was, ging ik er maar vanuit dat het niet bij ons in de buurt was en zijn we naar een bar een eindje verderop gegaan. Daar kreeg ik een sms'je van Max dat hij degene die neergeschoten was goed kende. Heftig dus! Nou ja nu is alles weer rustig hoor, maar een groot drama even.
Verder is het een komen en gaan van mensen geweest. Naast de nieuwe intern was er een Duits meisje, Natalie, die marine biology studeert en haar afstudeeronderzoek gaat doen op Aitutaki (het buur Cook Island). Ze heeft anderhalve week bij ons in huis gewoond en dat was supergezellig. We hebben een paar keer een girls night out gehad, gebruncht op zondag ochtend, bloemenkransen voor in ons haar gekocht en lekker gekletst en thee gedronken. Ook was er een Oktoberfest! Dat was ontzettend leuk, het was bij een restaurant in de tuin en het voelde echt als een klein festivalletje zoals thuis. Er waren bandjes, veel bier en eten. Wij waren helemaal mooi met onze bloemenkransen en hadden een superleuke avond, het was echt weer eens wat anders dan steeds dezelfde bars. Nu is Natalie dus helaas op Aitutaki, maar misschien ga ik daar nog op bezoek om te helpen met haar onderzoek.
De nieuwe intern bleek erg mee te vallen, nadat we verwachtten dat het een onnozele Amerikaan zou zijn. Hij heet Landon en komt uit Oklahoma. Hij is wel een onnozele Amerikaan, maar verder erg leuk. Hij was nog nooit langer dan twee weken van huis geweest, had geen flauw benul dat stopcontacten overal ter wereld verschillend zijn en was nogal shocked dat er hier overal insecten en gekko's zijn en geen internet dus geen Netflix. Ook had hij nooit iets anders gegeten dan chicken fried steak, spaghettibread en andere specialiteiten van zijn moeder. Maar ondanks dat alles was hij ontzettend grappig en open voor alles wat nieuw was. Helaas is hij na twee weken weer terug naar huis, omdat zijn opa op sterven ligt. In theorie zou hij terug kunnen komen, maar we vermoeden dat alles in Oklahoma hem weer te goed zal bevallen om terug te komen naar een eilandje waar niet veel is. Zelfs vlak voor hij het vliegtuig in ging, toen we een afscheidsdrankje dronken in de bar kreeg hij nog een openbaring: twee homo's die elkaar aanraakten. Hij had nog nooit twee mannen samen gezien en was compleet verbaasd dat Pimpin en ik dat heel normaal vinden. Volgens hem bestaat dat niet in Oklahoma. Nou ja het verbaast me niks, sommige Amerikanen komen dus echt net uit een ei.
Nu is het dus erg rustig in huis en hard werken op het werk. Pimpin en ik hebben allebei onze eigen kamer en eigen badkamer en de eerste avond dat we samen waren hebben we een grondige schoonmaaksessie gehouden. Het huis is nu dus behoorlijk leefbaar, waarschijnlijk is het in jaren niet zo schoon geweest. Het is aan de ene kant een beetje saai, aan de andere kant vind ik het ook wel lekker om thuis gewoon helemaal m'n eigen gang te kunnen gaan.
Hoe het moet als Pimpin over een tijdje klaar is met haar internship weet ik niet, ik ben dan de enige en dat is eigenlijk onmogelijk. Dat zou betekenen dat ik altijd boat duty moet doen en dus niet meer kan duiken. Ook is het huis wel erg groot om in je eentje in te wonen. Ik ga er maar vanuit dat iemand een oplossing bedenkt en geniet er nu van dat Pimpin er gewoon nog is.
Het begint nu ook echt zomer te worden hier, het is heel erg warm en vochtig. Geen probleem als ik op de boot of in het water ben, maar een ochtend in de winkel is best afzien. Het is nu dan ook erg lekker om na het werk even naar het strand te gaan om een frisse duik te nemen. Dat is dan toch weer de luxe van het eilandleven!
Dat was het weer voor nu, ik geloof dat er net een tropisch regenbuitje aankomt, dus ik ga genieten van een koel momentje!

1. Jasmijn:
    3 november 2016
    Hee Elva, wat een spannende en grappige en romantische verhalen maak jij mee:). Tussen het harde werken door.. Ik vind het erg stoer klinken!! Xx
  2. Elizabeth kelfkens-leenmaan:
    8 november 2016
    Hoi,nichtje van me,ik heb eerst jou verhaal zelf moeten verwerken eer ikin staat was er op te reageren.maar nu is het zover.zoals ik al zei :genieten doe ik van jou verhalen en ik zeg dan tegen jou: Elva geniet van je werk maar zeker van het hele leven daar.liefs BEP.