Kia orana

29 september 2016 - Rarotonga, Cookeilanden

Kia orana!
Het is weer even geleden dat ik een update van de andere kant van de wereld schreef. Ik heb het eigenlijk best druk de laatste weken, dus geen tijd om te schrijven... Op het werk is het erg druk, dus dat betekent langere dagen en hard werken. Pimpin en ik zijn een goed team, dus alles loopt gesmeerd en omdat ook de instructors dat door hebben laten ze ons steeds meer doen. Ik kan ondertussen de boot varen (met een beetje hulp dan) en allerlei reparaties aan de duikspullen gaat ook steeds beter. Ik word nog handig hier! We duiken meestal aan de noordkant van het eiland, daar ligt ook de boot in de haven, dus dat is makkelijk. De afgelopen weken is er vaak teveel wind en moeten we verplaatsen naar de zuidkant. Daar duiken we vanaf het strand, dus dat betekent alle tanks en andere spullen over het strand sjouwen, de boot door de lagoon duwen of trekken en na twee duiken alles weer terugbrengen. Heel veel extra werk dus, elke dag is één grote workout.
Ik heb ondertussen ook een scooter gekocht, dat is echt super, want fietsen is echt te vermoeiend en te ver. De avondactiviteiten zijn daarmee ook wat interessanter geworden dan op de bank hangen en series kijken. We gaan af en toe eten op de night market, drinken gin tonics in een bar of gaan lekker dansen in town. Pimpin heeft een oude scooter gefikst, maar omdat die zoveel herrie maakt en niet geregistreerd is kan ze er niet mee naar town, omdat daar politie is. De eerste keer dat we besloten uit te gaan gingen we dus samen op mijn scooter. We hadden helaas niet zo goed nagedacht en geparkeerd voor een bar, dus toen we s nachts terug wilden gaan werden we tegengehouden door de politie. Je mag hier niks drinken als je nog wilt rijden en ondanks dat ik er rekening mee had gehouden om nog terug te kunnen rijden kon dat dus niet, de scooter kon de volgende ochtend worden opgehaald... Oeps! We waren met een groepje, dus we zijn naar het huis van iemand gelopen en hebben daar de halve nacht rondgehangen en gegeten. We konden alleen dus niet thuis komen, want we hadden met z'n vieren maar een scooter. Uiteindelijk heeft Ben (een van de duikinstructeurs) eerst een ander meisje thuisgebracht en daarna Pimpin en mij samen achterop getaxied. Niet voor herhaling vatbaar, maar wel erg hilarisch. De wegen, of beter gezegd de weg, is trouwens erg rustig hier, dus gevaarlijk is het allemaal niet. S avonds en s nachts kom je meer honden tegen dan verkeer. Er zijn geen stoplichten, twee rotondes en een zebrapad, het enige om te onthouden is dat je links moet rijden.
Het spannendste dat hier de afgelopen weken is gebeurd, is dat er een paar mensen gewond zijn geraakt door stonefishes. Dat zijn vissen die zich vermommen als steen en in de lagoon liggen te chillen. Ze hebben stekels op hun rug en als je die in je voet krijgt heb je ontzettend veel pijn en moet je naar het ziekenhuis. Dat wil ik natuurlijk niet, dus ik trek nu of m'n duikschoenen aan of ik loop panisch van zandbankje naar zandbankje.
Vorige week is één van de duikinstructeurs vertrokken, dus hadden we een week vol afscheidsetentjes en feestjes. Erg gezellig allemaal en vooral ook bijna elke avond eten zonder te koken. Niet dat koken zo erg is, maar door het harde werken heb ik zo ongeveer permanent honger en dan is het best fijn als er gewoon eten voor je neus wordt gezet. Ik heb trouwens niks te klagen, want Max kan erg goed koken en heeft een permanente voorraad groentes en fruit van zijn werk, dus ik word goed verzorgd.
Afgelopen weekend had ik zondag vrij, maar zaterdagmiddag was het zo rustig dat ik eerder weg kon en ik had dus bijna twee dagen vrij, wat een luxe. Pimpin was ook vrij en Max zondag ook, dus we hebben een vakantieweekeind gehad en de helft van alle bars en strandtenten op het eiland bezocht, luxe cocktails gedronken bij het mooiste resort zwembad, crêpes gebakken en het leukste: gezwommen in de washing machines. Dat zijn uitgesleten zwembadjes in de rotsen en bij hoogwater spoelen de golven erover en krijg je dus een soort bubbelbad/ wasmachine. Toen wij er zondag waren was de zee erg wild en de golven lekker hoog, dus we werden helemaal heen en weer gespoeld, superleuk!
Het weer wordt steeds meer zomers hier, vandaag is het geloof ik iets van 32 graden en het is altijd erg vochtig. Een maand geleden was het nog fris af en toe en s avonds koelde het af, maar nu is het eigenlijk permanent heet en plakkerig, ook s nachts. Ik ga er maar vanuit dat ook dat snel went, net als de muggen, mieren en viezigheid.
Dat was al het nieuws denk ik wel weer, byeeeee!

1. Fleur de Grim:
    30 september 2016
    Elva,

Het klinkt echt heeerlijk daar!! Ik zou wel even op vakantie willen komen ;)

Xxx
  2. Judith:
    1 oktober 2016
    Ja heerlijk! Lekker actief bezig, een super omgeving en leuke mensen. GENIETEN :)
  3. Elizabeth kelfkens-leenmaan:
    3 oktober 2016
    Hoi ELVA ,wat heb je het weer voor elkaar. net zoals de vorige keer geniet ik hier van jou verhalen .op youtube heb ik gekeken,en dus jou werkplek gezien en de bootjes waar je over schrijft. geweldig! geniet er van en zorg voor jezelf.tot je volgende verhaal gr BEP
  4. Willemien:
    4 oktober 2016
    Leuk te lezen allemaal, fijn dat het zo goed met je gaat. Liefs
  5. Selinde:
    17 oktober 2016
    Ha Elf, ik ben weer bij met lezen :). Wat een bijzonder leven daar. Helemaal nu hier de nazomer echt over is, is het vreselijk jaloersmakend ;).
    Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen, maar vooral genieten daar!