Summertime

6 december 2016 - Rarotonga, Cookeilanden

Dag allemaal,

Ik zie dat er steeds meer tijd tussen m'n updates zit, oeps! Dat komt door twee dingen, ten eerste heb ik het erg druk en verder gebeurt er hier ook niet zo heel veel bijzonders eigenlijk. Op het werk is het nog steeds erg druk, maar gelukkig is Pimpin er nog steeds wel. We zijn klaar met ons divemaster programma, dus we zijn nu bijna officieel divemasters. De papieren zijn geloof ik nog niet opgestuurd, dat is het enige wat ontbreekt. Dat geeft niet, want de reden dat ik een maand eerder dan gepland klaar ben is dat we zijn begonnen met onze opleiding tot instructeur. Daar hebben we het heel erg druk mee, want naast alle gewone werkzaamheden moet er ook flink gestudeerd worden, moeten we veel duiken en veel dingen oefenen in het water. Het plan is om voor kerst klaar te zijn en dan eind dit jaar of begin januari ons examen te doen. Daar moet iemand speciaal voor ingevlogen worden, dus het hangt een beetje af van wanneer hij komt wanneer we dat kunnen doen.
Het is leuk om zoveel nieuwe dingen te leren en ook wel een beetje gek om het druk te hebben met studeren en huiswerk maken. Het is allemaal niet ontzettend moeilijk, maar alles moet precies zoals PADI het wil en dat betekent een hoop werk.
Naast het werk gebeurt er echt bijna niks, het hoogtepunt van de week is vaak een bezoek aan de grote supermarkt, waar we standaard meer geld uitgeven dan het plan was en proberen om zoveel mogelijk goedkope dingen die over de datum zijn te scoren. Bijna alles is erg duur hier, dus kaas, zuivel, geïmporteerde groenten en chocola zijn dingen die ik bijna nooit koop.
Pimpin en ik hebben een hobby gemaakt van het zoeken naar goedkope producten en we hebben een keer zelfs een rondje om het eiland gereden en in alle winkels gekeken die we tegen kwamen. Ze keken een beetje gek op toen we in een winkeltje samen 6 pakken muesli kochten, maar hee, $3 dollar goedkoper dan normaal kunnen we niet laten staan.
Ik ben ook begonnen met naar de bioscoop gaan. De bioscoop is oud en krakkemikkig en daarmee erg gezellig en sfeervol. De nieuwste films draaien hier gewoon en elke week zijn er twee nieuwe films, dus ik ga dan ook bijna elke week. Het voelt lekker gewoon om iets soort van cultureels te doen. Nog zoiets cultureels is naar de kerk gaan. Het grootste deel van het eiland is op zondagochtend in de kerk te vinden, dus ik ben ook maar eens gaan kijken hoe dat is. Ik ben in twee verschillende kerken geweest en het is allemaal heel chill en relaxed en ze zingen vooral heel erg mooi. Ik zie het dan ook meer als een beetje van de cultuur hier op het eiland mee krijgen dan iets religieus.
De zomer is ook echt begonnen hier, het is nu vaak erg warm met een gevoelstemperatuur van boven de 40 graden. Na een dag hitte volgt er standaard een hoop regen, met de afgelopen week soms wel 24 uur onafgebroken regen. Ik heb dan ook al een paar keer gehad dat ik tijdens m'n boat duty meer nat leek dan de duikers die net uit het water kwamen.
Ik ben echt hard aan het nadenken of ik verder nog iets beleefd heb wat het vermelden waard is, maar nee, niet echt helaas.
Op naar m'n tweede kerst op dit eilandje dus maar!

1. Elizabeth kelfkens-leenmaan:
    12 december 2016
    Elva, wat leuk om weer wat van je te horen,nouja te lezen,jij heb daar eerder dan wij KERST en OUD enNIEUW .ik wens je dan ook een hele gezellige kerst, en ook een prettige jaarwisseling. een goed 2017.groetjes bep.