Feestdagen in the Cooks

9 januari 2017 - Rarotonga, Cookeilanden

Na een paar hele drukke weken hier begint alles weer een beetje normaal te worden. Vlak voor de feestdagen vertrokken de twee instructeurs, Ben en Beth. Ben was op familiebezoek en is nu weer terug, Beth gaat aan de slag op een cruiseschip in de Cariben en komt niet meer terug. En blijkbaar zijn er heel veel mensen die graag de feestdagen lekker vakantie vieren op een tropisch eilandje, want het was drukker dan ooit. We hebben dus ontzettend hard gewerkt, maar gelukkig ook heel veel gedoken. Eerste kerstdag waren we vrij. We zijn kerst begonnen met kerstavond in de kerk, dat was heel mooi, al is het gek om kerstliedjes in het Engels te zingen. Ik kan toch al niet zingen, dus ik heb maar gewoon heel zachtjes in het Nederlands mee gedaan. Pimpin, Kate en ik hadden kleine cadeautjes voor elkaar gekocht, dus we zijn de dag begonnen met een lekker kerstontbijt en cadeautjes. Daarna hebben we de dag doorgebracht bij Steve. We hebben met elkaar gekookt, gegeten, gedronken, op het strand gehangen en film gekeken. Niet echt een kerstgevoel, maar wel een leuke, relaxte dag met super lekker weer.
Tweede kerstdag hebben we gewoon weer gewerkt, dus het kerstgevoel dat er toch al niet echt was, was snel weer voorbij.
Het is nu echt zomer hier en het is heel erg lekker weer de laatste weken. Een paar graden koeler zou fijn zijn, maar ik klaag niet hoor, het is heerlijk, alleen een beetje plakkerig. Het is wel beter dan ooit om lekker te kunnen duiken, de oceaan is nu 28-29 graden dus dat is perfect.
Oud en nieuw was superleuk, s ochtends moesten we gewoon werken op oudejaarsdag en daarna zijn we met elkaar naar een eilandje in de lagoon gevaren waar we hebben gebbqt, cocktails gedronken en in het water gehangen. Ook gingen we tuben, met een bandje achter de boot hangen en dan keihard over de lagoon racen. Dat is echt superleuk, vooral na een paar cocktails. S avonds zijn we naar een feestje in een bar gegaan. Dat was wel grappig, want iedereen zat een beetje te zitten en nog te eten, en wij hadden zoveel energie dat we alleen maar hebben gedanst en uiteindelijk het feestje maar op gang hebben geholpen. Om 12 uur was er vuurwerk en omdat het ook meteen zondag was waren er na middernacht geen feestjes meer en geen alcohol meer te krijgen. Geen probleem, want wij waren toch helemaal op na een dag op en in het water.
Nieuwjaarsdag was gelukkig een vrije dag en hebben we super relaxed op het strand gelegen, bij vrienden gebbqt en een beetje bijgeslapen.
Nu is alles dus weer helemaal normaal, ook wel lekker. We hebben onze instructeurscursus afgerond en het examen is volgende week, waarschijnlijk is de eerste examendag op m'n verjaardag. Na het examen ga ik meteen aan de slag als instructeur dus dat is wel spannend.
Dat was alles denk ik wel weer, ik ga rustig aan beginnen met werken op deze mooie maandag!
Kus

1. Jette:
    10 januari 2017
    Succes met je examen lieverd: een goede 'duik' in het nieuwe jaar.
    ( veel goede duiken dus eigenlijk )
  2. Judith:
    11 januari 2017
    Hele andere feestdagen dan in NL! Hier is inmiddels de eerste sneeuw gevallen, en weer verdwenen ;) Succes met je examen X